«Выстаивайте молитву и выплачивайте обязательную милостыню (закят)» (2:83) - «Намаз оқыңдар, Зекет беріңдер...» (2:83)    «Сказал Всевышний: Пожертвования предназначены для нищих и бедных, для тех, кто занимается их сбором и распределением, и для тех, чьи сердца хотят завоевать, для выкупа рабов, для должников, для расходов на пути Аллаха (джихада) и для путников. Таково предписание Аллаха. Воистину, Аллах – Знающий, Мудрый. (сура “ат-Тауба”, 60)» - «Шын мәнінде садақалар (Зекеттер) кедей-кепшіктерғе, түгі жоқ міскіндерге, Зекетті жинауға тағайындалған адамдарға, көңілдері жібітілуі мақсат етілгендерге (жаңа Мұсылмандарға),құлдарды азат етуге, қарызға батқандарға,Аллаһ жолына және қиналған жолаушыларға берілуі Аллаһ тарапынан парыз етілді» («Тәубә», 60-аят)
"ВСЕМ МИРОМ НА КВАРТИРУ" ВОИНУ-АФГАНЦУ г. АСТАНА Отчет в период с 01.11.2018г. – 29.11.2018г. общая сумма сбора составила: - на счет фонда – 30 500 тенге - на киви кошелек – 16 766 тенге - наличными – 13 500 тенге ИТОГО: 60 266 тенге
Байланыс: 8 (775) 417 19 12 | 8 (775) 622 51 70 | 8 (717) 223 61 89
Отчет "Всем миром на квартиру" Счет QIWI 178 417,99 тг Наличными в бухгалтерии фонда «Зекет» сумма сбора составляет – 259 300 тенге

Сұрақ — жауап

Сауда орны үшін зекет қалай беріледі? Менің базарда бірнеше сауда нүктем бар. Зекет беруім парыз екенін білемін. «40 қойдан 1 қой» дегендей, сауда нүктесі бар мен сияқты азаматтар зекетті қалай беруі керек?

Жауап:

Дүние-мүліктің зекетін беру – Исламның бес парызының бірі. Табыстың зекетін берудің бірнеше шарты бар[1]:
1. Табыстың нисап мөлшеріне жетуі. Хадисте: «200 дирһамнан төмен қаражаттан садақа (зекет) берілмейді[2]». Ал, нисап мөлшері – 85грамм алтын құнын құрайды;

2. Мүліктің қолда болуы және негізгі қажеттілік пен қарыздан тыс қаражат болуы[3];

3. Қолдағы нисап мөлшеріндегі қаржы ай есебімен бір жыл айналуы.

Дүкендегі тауар және қолдағы қаражат нисап мөлшерін құрап тұрса және жоғарыдағы шарттар толық орындалса, барлық шығындарды есептен шығарып, таза табыстың 2,5% [4] зекет ретінде береді. Міне, бұл 40/1 болып табылады.
Ескере кететін жайт, зекетті есептегенде үй-жай, жиһаз, киім-кешек және көлік қисапқа қосылмайды.

Пәтер үшін зекет беру парыз ба? Сізге қояр бір сауалым бар еді, жолдасымның басқа қалада пәтері бар. Ол пәтерде анасы мен қарындасы тұрады. Аталған пәтер үшін зекет беруі тиіс пе?

Жауап: Зекет – дініміздің негізгі бес парызының бірі. Оның мағынасы өсу және тазару. Құран Кәрімде: «(Мұхаммед (с.ғ.с.) олардың малдарынан садақа ал да, ол арқылы оларды тазартып, берекелендіресің…[1]»,-деп айтылған. Зекет беру Алла тағаланың әміріне мойынсұнып мұсылмандық парызды өтеумен қатар дүние-мүліктің көбейіп әрі берекелі болуына септігі тиеді.
Зекет төрт түлік малдан, алтын мен күмістен, егін мен сауда-саттықтан түсетін табыстан беріледі. Төрт түліктен малдың өзі берілсе, қалғандарынан ақшалай шығарылады.
Зекет беру парыз болу үшін қойылатын шарттар: қарыздан бөлек нисап мөлшеріне жетуі, оның негізгі қажетті зат (мысалы: тұрғын үй, көлік) болмауы, жылдың басы мен аяғында толыққанды мүлік ретінде қолда болуы[2]».
Пәтер баспана ретіндегі негізгі қажеттілік болғандықтан және ешбір табыс көзі болмағандықтан зекет берілмейді.

Үшір зекетінің нисабы бар ма? Жер өнімінен алынатын үшірде де нисап бар ма? Егер болса оның мөлшері қанша тонна, неше килограммнан басталады?

Жауап: Жер өнімдерінен алынатын зекет түрін «үшір» дейміз. Бұл жайында Құранның Бақара сүресінде: «Ей, мүміндер! Табыстарыңның және сендер үшін жерден шығарған нәрселеріміздің жақсыларын тиісті орынға жұмсаңдар…», – делінген. Осы аят және Пайғамбарымыздың: «Жерден шығатын барлық нәрсенің үшірі бар», – деген хадисіне сүйене отырып Имам Ағзам Әбу Ханифа (р.а.): «Жерден отын, қамыс және шөптен өзге не өндірген болса, аз болсын, мейлі көп болсын, үшір беріледі», – деген. Ал, оның екі шәкірті Имам Әбу Юсуф пен Имам Мұхаммад (р.а.): «Үшір – бидай, арпа, құрма сияқты бір жыл шірімей сақтала алатын қасиетке ие өнім түрінен ғана беріледі. Әрі бұл өнімнің бес түйе жүгіне (әл-уәсқ) сай келетін мөлшерге тең (653 кг) келуі керек. Одан аз мөлшерден үшір берілмейді. Сондай-ақ алма, өрік сынды жеміс-жидектің де үшірі жоқ. Өйткені, Пайғамбарымыз бір хадисінде: «Бес уәсқтан (653 кг) азына (үшір) зекеті жоқ», – деген Ол, тағы бір сөзінде: «Жеміс-жидектің (үшір) зекеті жоқ», – деді», – деп тұжырым жасаған.
Демек Имам Ағзам мен оның екі шәкірті арасындағы айырмашылық мына екі сұраққа берілер жауап айналасында болып тұр:
Біріншісі, жер өнімдерінің нисаб мөлшері бар ма? Имам Ағзам «жоқ», Әбу Юсуф пен Мұхаммад «бар» дейді.
Екіншісі, үшір тез бұзылатын жеміс-жидектен берілмей ме? Имам Ағзам «беріледі» десе, оның екі шәкірті «берілмейді» деп отыр.
Дегенмен, Ханафи мәзһабында қабыл етіліп, үкім ретінде бекітілген – Имам Ағзам Әбу Ханифаның пәтуәсі болып табылады.
Ендеше, бау-бақша және жер өнімдерінен алынатын зекет түрі мына екі жолдың біреуімен алынады. Егер егіс құдық, су тартатын аппарат сияқты нәрселермен суғарылып, дәрі-дәрмек себу секілді еңбек жұмсалып, өнім алынатын болса, өнімнің 5% ал, егер егіс жаңбыр суы, өзен суы сияқты сулармен суғарылса өнімнің оннан бірі яғни, 10%-ы зекет ретінде алынады. Бұл үкім Алла Елшісінің мына хадисіне сүйенеді: «Жауын немесе өзен суларымен суғарылған жер өнімдерінің үшірі 1/10, ал қолмен сұғарылғанның үшірі 1/20».

Жер өнімдерінен жылына бірнеше рет өнім алуға болатындықтан, бір жыл толу шарты мен нисап мөлшері шарты қосылмайды. Жер жалға алынса да, алған өнімдерінің зекеті беріледі.

Жинақталған зейнетақыдан зекет беріле ме?

Жауап: Айлығымыз жоғары болғасын зейнетақы жинақтау қорында жинақталған қомақты ақшамыз бар еді. Бірақ зейнетақыдағы ақша бірден қолға берілмейтінін білесіздер. Сұрайын дегенім, сол ақшадан зекет беруім керек пе? Саяхат.
Уағалейкумуссалам! Саяхат мырза, бір адамға зекет беру парыз болуы үшін, оның бірнеше шарттары бар. Соның бірі – зекет беретіндей мөлшерге жеткен дүние-мүлкі иесінің қолында болуы керек, яғни қолжетімді болуы тиіс. Бұл зекеттің басты талабтарының бірі. Бұны шариғатта «Малуд-Дымар» дейді. Ал қалаған уақытта алып пайдалана алмайтын дүниеңізден зекет берілмейді. Ендеше, сіздің зейнетақы қорыңызда жинақталған ақшаңыз «нисаб» мөлшеріне жеткенімен одан зекет беру міндеттелмейді. Олай болған себебі, сіз зейнетақыңыздың иесі атанғанымен, ол сіз үшін қол жетімсіз ақша болып тұр.

Зекетті туған-туысқандарға беруге бола ма? Жағдайы орташа туысқандарыма, көршілеріме немесе жетім туысқан бауырларыма зекет берсем бола ма? Жалпы зекетті кімдерге беруге болады немесе зекет қайда жұмсалуы керек?

Жауап: Құран Кәрім бойынша зекет берілетін кісілердің қатарына «мұсылман хал-тұрмысы нашар кедейлер, мал-мүліктен жұрдай қайыршы пақырлар (міскін)» жатады. Яғни, Алла Тағала осындай жандарға зекет беруді әмір еткен. Демек, туған-туысқандарыңыздың арасында осы санатқа жататындар болса, оларға да зекет беруге болады деген сөз. Тіпті, ғалымдарымыз зекет не садақаны әуелі жағдайы төмен туған-туысқан, бауырларына берген абзал деп санайды. Өйткені, бұл, бір жағынан, мұқтаж жанның қажетін өтеген болса, екінші жағынан туыстық қарым-қатынасты нығайтады.

Айлықтан зекет беріле ме? Мен медицина саласының қызметкерімін. Шіріген бай болмасам да, алған айлығым өмірлік қажеттілігімнен жетіп асады. Ендеше айлықтан зекет беруім керек пе?

Жауап: Шариғат бойынша, зекет парыз болу үшін мұсылманның күн-делікті қажеттіліктерінен басқа нисап мөлшеріне жететін байлығы болуы керек. Нисап дегеніміз – зекет парыз болатындай белгілі бір байлық мөлшері.

Ал нисап мөлшері 85 грамм алтынға тең болуы тиіс. Бүгінгі нарықта 1 (бір) грамм алтын шамамен 7 571 (жеті мың бес жүз жетпіс бір) теңге десек, 85 грамм алтын «643 535» (алты жүз қырық үш мың бес жүз отыз бес) теңге болады.

Сондықтан, негізгі қажеттіліктер мен қарыздардан тыс жинаған ақшаңыз нисап мөлшеріне жетіп және сол байлық қолыңызда бір жыл бойы тұрса, онда одан 2,5% зекет берілуі керек. Айлық мәселесі де дәл осылай. Егер барлық жалақыңыздан кем дегенде 643 535 теңге (нисап мөлшеріндей) көлемінде қаржы жиналып, ол қаржы мұрты бұзылмай бір жыл бойы қолыңызда тұратын болса, онда сол жиналған барлық қаржыңыздан 2,5% көлемінде зекет беруіңіз керек.

Принимаете ли Вы одежду, игрушки, посуду, книги в хорошем состоянии, для помощи нуждающимся? Если да, то какие предметы дать в качестве помощи нуждающимся? Спасибо!

Ответ: Уа аляйкумус-салям уа рохматуллахи уа баракатух! Пусть Всевышний Аллах облагодетельствует вас, за ваше благое намерение, благами обоих миров!

Каждый, кто желает помочь нуждающимся, может прийти к нам  и дать, в качестве помощи нуждающимся, любую вещь, старую или же новую. При этом не имеет значения что это за вещь: одежда, предметы обихода, игрушки и т.п.

Поверьте, каждая из этих вещей найдет своего хозяина. Ведь, к сожалению, нашему обществу не чуждо такое понятие, как материальная нужда. При этом не стоит осуждать или же с подозрением смотреть на тех, кто просит помощи у посторонних. Что делать ему, если такова его судьба, и так обстоят его дела.

Помощь нуждающимся можно оказывать не только вещами, к примеру, одеждой, но также деньгами и продуктами питания. Также, при желании, можно оказать посильную помощь таким учреждениям, как дома престарелых, детские дома.

Что необходимо совершить в первую очередь - выплатить закят, принести в жертву барашка на Курбан-айт или совершить акыку?

Ответ:

  1. Сначала Вам нужно выплатить закят, так как это фард (обязанность).
  2. Жертвоприношение на Курбан-айт является уаджибом (обязательное действие, близкое по степени к фарду) для тех, кто имеет финансовую возможность его совершить.
  3. Делать акыку и приносить в жертву животное, является сунной (желательным), если есть такая возможность.

Как и когда выплачивается закят?

Ответ: Закят становится обязательным, когда человек имеет 85 гр золота, или 595 гр серебра, либо денежную сумму эквивалентную данным количествам золота и серебра. Как только человек стал обладателем такого имущества, и располагал им, и тем, что его превышает, в течение года в качестве свободных от нужд средств, то по прошествии года он должен выплатить закят с этого имущества в размере 2,5% от общей суммы.

Как рассчитать закят? Я являюсь студенткой, не работаю, никого не содержу. Получаю ежемесячную плату за аренду квартиры в размере 60тыс.тг. Сколько тенге я обязана оплачивать на закят из них?

Ответ: Закят обязан выплачивать тот, у кого есть золотые или серебряные изделия, деньги или товар для продажи, сумма которых равна нисабу. Нисаб — это минимум средств, который обязывает выплачивать закят. Нисаб равен 85 гр. золота или 595 гр. серебра, либо денежной сумме, эквивалентной данному количеству золота или серебра.

Если средства достигли нисаба, и эта сумма была сохранена в течение года (т.е. в течение года сумма не уменьшилась ниже нисаба), то человек должен будет выплатить закят в размере 2,5%.

Размер нисаба в денежном эквиваленте нужно исчислять исходя из стоимости золота или серебра на данный период. Скажем, если грамм золота стоит 50 $, значит 85 гр. золота равны 4250$.

Получается, что закят должен выплачивать тот, у кого есть золотые или серебряные изделия, деньги или товар для продажи, сумма которых минимум равна 4250$. Данная сумма может быть меньше или больше, все зависит от стоимости золота на день выплаты закята.

Всевышний Аллах указал восемь категорий людей, которым можно выплачивать закят. Аллах сказал: «Милостыня предназначена лишь бедным, неимущим, тем, кто занимается (сбором и раздачей), чьи сердца хотят завоевать, на выкуп (для освобождения) рабов, (несостоятельным) должникам, на дела во имя Аллаха, путникам. Так предписано Аллахом, воистину, Аллах — знающий, мудрый» «Покаяние», 60.

Можно ли вместо совершения курбана отдать садака?

Ответ: Смысл курбана – принесение в жертву животного, именно крови животного. Это значит, чтобы жертвоприношение было принято, скот должен быть принесен в жерту в дни айта. Если отдать стоимость курбана деньгами, то это не можен заменить жертвоприношение.  Эта фетва относится ко всем, кто людям, способным совершить курбан, т.е. к тем, кто имеет для этого достаточно имущества.

Но люди, которые не имеют достаточного состояния могут получить савап по своему усмотрению. Но следует помнить, что в Курбан айт, который наступает в году только раз, лучше совершить курбан, чем отдать садака. Потому что записывается огромный савап даже за каждую волосинку принесенного в жертву животного.

Следует отметить, что можно поручить другому человеку совершить от вашего имени курбан. Данное жертвоприношение также будет зачтено Всевышним.

СҰРАҚ ҚОЮ